vdk bank stopt na 35 jaar als hoofdsponsor van voetbalclub AA Gent

Bank draagt fakkel met vertrouwen over en richt pijlen op haar verdere uitbouw

Fotocredit: Stijn Noppen
Fotocredit: Stijn Noppen

vdk bank stopt na het huidige voetbalseizoen als hoofdsponsor van eersteklasser AA Gent. Daarmee komt er een einde aan 35 jaren van onafgebroken samenwerking tussen de trouwe en fiere hoofdsponsor en de voetbalclub. Leen Van den Neste, CEO van vdk bank, zal wel nog enige tijd in de Raad van Bestuur van de club zetelen. Zo verzekert de bank zich er ook van dat ze de fakkel vol vertrouwen kan doorgeven aan de nieuwe hoofdsponsor en toekomstige investeerders. “vdk bank werd hoofdsponsor van AA Gent toen de club het moeilijk had. Vandaag staat er een stevige voetbalclub die klaar is voor de toekomst. Voor vdk bank is dan ook het moment aangebroken om nieuwe prioriteiten te leggen,” zegt Leen Van den Neste, CEO van vdk bank. 

De laatste zes maanden gaat het hard voor vdk bank. De bank nam begin april de klanten van de ethische bank NewB over en werd zo actief in heel België. Het is op dat elan dat vdk bank de komende jaren verder gaat. vdk bank verdwijnt echter niet helemaal van het toneel bij AA Gent. De bank blijft naar alle waarschijnlijkheid nog betrokken als kleinere sponsor bij de club. Die onderhandelingen zitten in de laatste fase. vdk bank blikt met veel trots en fierheid terug op het parcours dat ze samen met de voetbalclub heeft afgelegd.

“We zijn fier dat we de voorbije decennia hebben bijgedragen aan het voortbestaan van één van de mooiste voetbalclubs van het land. Eentje waaruit veel Gentenaars, maar ook fans van ver daarbuiten plezier en betekenis halen. Samen met de clubverantwoordelijken hebben we AA Gent tot meer dan een voetbalploeg uitgebouwd. De club heeft vandaag de meest uitgebreide sociale werking van de Belgische professionele voetbalclubs. Dankzij de coöperatieve KAA Gent Foundation kan de club bovendien niet zomaar een puur commercieel doelwit worden, wat in de huidige voetbalrealiteit geen sinecure is. We zullen erover waken dat de club net als vdk bank ethiek en duurzaamheid hoog in het vaandel zal blijven dragen.”
Leen Van den Neste, CEO vdk bank

Vanuit Raad van Bestuur waken

Stoppen als hoofdsponsor betekent niet dat vdk bank eensklaps uit beeld verdwijnt bij AA Gent. Als minderheidsaandeelhouder blijft vdk bank in de persoon van haar CEO Leen Van den Neste waken over de toekomst van AA Gent. De bank zal daarnaast waarschijnlijk nog kleinere initiatieven van de voetbalclub, zoals de KAA Gent Foundation, blijven sponsoren om het sociale weefsel in en rond Gent te blijven steunen. 

“We blijven nog wel een tijdje zetelen in de Raad van Bestuur van AA Gent. Op die manier verzorgen we ook de goede overgang naar de nieuwe hoofdsponsor. Maar ook in de zoektocht naar nieuwe investeerders, blijven we als vdk bank waken over de ethische en duurzame politiek van de club.” ​
Leen Van den Neste, CEO van vdk bank

***

Over vdk bank

vdk bank is een ethische, duurzame bank in volle expansie. Al sinds 1926 kunnen individuen en gezinnen met een hart voor hun omgeving bij de bank ethisch verantwoord bankieren.

Intussen telt de bank 61 buurtkantoren verspreid over Vlaanderen, want vdk bank blijft inzetten op bankieren van mens tot mens. Sinds 1 april 2023 is vdk bank ook in Brussel en Wallonië actief via haar agentschap NewB. De bank heeft momenteel ongeveer 155.000 klanten in heel België.Voor meer info: www.vdk.be

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Comm2You

Comm2You brengt PR terug naar de essentie. Het boutique PR- en communicatiebureau, gespecialiseerd in journalistieke PR, komt tegemoet aan de vraag van bedrijven en organisaties naar een persoonlijkere aanpak en meer nieuwswaardige communicaties. Het bureau werkt bewust kleinschalig, met één-op-één aandacht voor de klant en doordacht advies op maat. Het team van doorwinterde communicatieprofessionals en ex-journalisten helpt bedrijven, organisaties en opinieleiders hun maatschappelijke verhalen op een nieuwswaardige en waarheidsgetrouwe manier te vertellen. Zowel in de media  - van krant over podcast en LinkedIn tot debatten - als voor verschillende stakeholders.
Maak kennis met de uitdagers van de Belgische PR-sector via www.comm2you.be

Neem contact op met