vdk bank lanceert nationale campagne rond persoonlijk bankieren

Bijzondere zitbank duikt op in Kortrijk

Het komende jaar zal vdk bank België doorkruisen met een zitbank. Niet zomaar een bank, maar eentje met een bijzondere vorm waarop iedereen zijn of haar persoonlijke vragen rond geld kan stellen aan een financieel expert van vdk bank. De bank komt daarmee tegemoet aan het gevoel dat Belgen zich niet meer welkom voelen bij hun bank. Leen Van den Neste, CEO van vdk bank, heeft vandaag het startschot gegeven voor het tijdelijke en rondreizende openluchtloket op de Veemarkt in Kortrijk. 

Een kwart van de Belgen voelt zich vandaag niet meer welkom bij hun bank, zo blijkt uit een bevraging van vdk bank bij meer dan 1.000 Belgen. Ze missen menselijk contact: een vaste contactpersoon die begrijpt wat ze nodig hebben. Om duidelijk te maken dat in digitale tijden er nog steeds meer dan ruimte genoeg is voor persoonlijk contact, lanceert de duurzame en ethische vdk bank een opvallend nieuw symbool: de dichterbij-bank.

“Om heel duidelijk te tonen dat het anders kan, hebben we deze bijzondere dichterbij-bank laten ontwerpen. We stappen met deze rondreizende adviesbank het komende jaar letterlijk naar de mensen toe en beantwoorden op onze niet zo gewone zitbank persoonlijk alle bankvragen waar de Belg mee zit. Iedereen is welkom voor een gesprek en een warme tas koffie. De deur staat niet zomaar open. Er is gewoon geen deur.”
Leen Van den Neste, CEO van vdk bank

Rondreizend openluchtloket 

De dichterbij-bank die de Gentse meubelmaker Menno Buyl maakte voor vdk bank, laat mensen die op de zitbank plaatsnemen dankzij haar bijzondere vorm automatisch naar elkaar toeschuiven. Het design brengt mensen echt dichter bij elkaar. Ze legt meteen uit wat vdk bank met haar rondreizende openluchtloket wil verwezenlijken. 

“We omarmen de digitale revolutie, maar zullen het echte menselijke contact nooit opgeven. Digitale alternatieven om bankzaken van mens tot mens te bespreken, zijn voor veel Belgen simpelweg onvoldoende. Ruim de helft vindt het zelfs problematisch om alles telefonisch of online te moeten regelen. Denk aan vragen over spaargeld, beleggingen of een lening om je droomhuis te kunnen kopen of te renoveren. En terecht. Met onze bijzondere zitbank tonen we dat wij als bank zo dicht mogelijk bij de mensen willen staan.”
Leen Van den Neste van vdk bank

***

Over vdk bank
vdk bank is een ethische, duurzame bank in volle expansie. Al sinds 1926 kunnen individuen en gezinnen met een hart voor hun omgeving bij de bank ethisch verantwoord bankieren. Intussen telt de bank 61 buurtkantoren verspreid over Vlaanderen en Brussel, want vdk bank blijft inzetten op persoonlijk advies. Sinds 1 april 2023 is vdk bank ook in Brussel en Wallonië actief. De bank heeft momenteel ongeveer 148.000 klanten in heel België.Voor meer info: www.vdk.be

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Comm2You

Comm2You brengt PR terug naar de essentie. Het boutique PR- en communicatiebureau, gespecialiseerd in journalistieke PR, komt tegemoet aan de vraag van bedrijven en organisaties naar een persoonlijkere aanpak en meer nieuwswaardige communicaties. Het bureau werkt bewust kleinschalig, met één-op-één aandacht voor de klant en doordacht advies op maat. Het team van doorwinterde communicatieprofessionals en ex-journalisten helpt bedrijven, organisaties en opinieleiders hun maatschappelijke verhalen op een nieuwswaardige en waarheidsgetrouwe manier te vertellen. Zowel in de media  - van krant over podcast en LinkedIn tot debatten - als voor verschillende stakeholders.
Maak kennis met de uitdagers van de Belgische PR-sector via www.comm2you.be

Neem contact op met