Sparkx viert eerste verjaardag met feestweekend van drie dagen

Hasselts burgemeester Steven Vandeput waagt zich aan sportieve challenges in Europa’s grootste indoorsportpretpark

Van vrijdagavond 17 tot en met pinkstermaandag 20 mei viert Sparkx, het grootste indoorsportpretpark van Europa, zijn eerste verjaardag. Dat doet het met een drie dagen durend feestweekend om de ruim 120.000 bezoekers van het voorbije jaar te bedanken. Special guest is Hasselts burgemeester Steven Vandeput. Hij waagt zich aan een aantal bijzondere sportieve challenges samen met enkele gekende ambassadeurs van het sportpark zoals Mousa Dembélé, Hannelore Vens, enkele voetballers van KRC Genk, kinesitherapeut Lieven Maesschalk, Karim Bachar en basketter Jean-Marc Mwema. 

Op 17 mei 2023 opende Sparkx de deuren in Hasselt. Eén jaar later heeft het park de Belgische gezinnen, scholen en bedrijven overtuigd om op een speelse manier gezonder te leven en te bewegen. 

“Een jaar geleden startten we Sparkx met gezonde ambities, maar toch ook wel knikkende knieën. Zou een sportpretpark de Belg kunnen overtuigen om de meer dan 50 sporten te ontdekken en elkaar aan te moedigen om samen te sporten en als samenleving gezonder te leven? Vandaag kunnen we zeggen dat ons concept aansluit bij de gehele Belgische bevolking, scholen en niet onbelangrijk ook bedrijven.” ​
Anja Swinnen, parkverantwoordelijke van Sparkx
“Als stad zijn we bijzonder fier dat het grootste indoorsportpretpark van Europa van ons is. Sparkx groeit uit tot een extra toeristische trekpleister voor Hasselt. Veertig procent van de meer dan honderdduizend bezoekers van het park zijn lang niet alleen Limburgers. Het park trekt toeristen van de kust tot Wallonië en zelfs het buitenland naar de stad.”
Steven Vandeput, burgemeester van Hasselt

120.000 bezoekers: van verjaardagsfeestjes tot teambuildings

Met het feestweekend geeft Sparkx iets terug aan haar meer dan 120.000 bezoekers van het voorbije jaar. Met dat aantal overtrof het sportieve pretpark haar stoutste dromen. Eén van de grote uithangborden van het sportpretpark het afgelopen jaar waren de gezonde en sportieve teambuildings. ​ ​ 

De populariteit van het park bevestigt dat er een markt is voor baanbrekende sportpretparken. We trekken alle leeftijden aan tussen 5 en 95 jaar. Opvallend is dat een belangrijk deel van onze omzet bedrijven zijn die hun personeel uitdagen om meer te bewegen tijdens een uitdagende teambuilding. Maar ook bedrijfsevents en schoolreizen doen het goed. In 2024 moeten de gezonde verjaardagsfeestjes, naast volwassenen en bedrijven, een publiekstrekker worden.” ​
Mathieu Renier, CEO van Sparkx

Sparkx blijft op zoek gaan naar nieuwe attracties en laat ze bezoekers uittesten in zogenaamde pop-upopstellingen. De populairste attracties waren vorig jaar paragliding, zipline en de Formule 1-simulator.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Comm2You

Comm2You brengt PR terug naar de essentie. Het boutique PR- en communicatiebureau, gespecialiseerd in journalistieke PR, komt tegemoet aan de vraag van bedrijven en organisaties naar een persoonlijkere aanpak en meer nieuwswaardige communicaties. Het bureau werkt bewust kleinschalig, met één-op-één aandacht voor de klant en doordacht advies op maat. Het team van doorwinterde communicatieprofessionals en ex-journalisten helpt bedrijven, organisaties en opinieleiders hun maatschappelijke verhalen op een nieuwswaardige en waarheidsgetrouwe manier te vertellen. Zowel in de media  - van krant over podcast en LinkedIn tot debatten - als voor verschillende stakeholders.
Maak kennis met de uitdagers van de Belgische PR-sector via www.comm2you.be

Neem contact op met