Philippe Gilbert en Brouwerij Haacht dagen échte Flandriens uit om grootste kuitenbijter van Vlaams-Brabant te bedwingen

Nieuwe Strava Challenge op gevreesde Smeysberg levert plek op in het grootste Flandrien Peloton van het land

Ex-wereldkampioen Philippe Gilbert gaat samen met Brouwerij Haacht tot eind september op zoek naar de rasechte Flandriens onder de fietsliefhebbers in België. De brouwerij wakkert daarvoor de Flandrien-vibe aan bij fervente fietsers met een gloednieuwe Strava Challenge op de lastigste beklimming uit Vlaams-Brabant: de gevreesde Smeysberg met stijgingspercentages tot 17 procent. 

Zaterdag 21 september krijgen wielertoppers als Julian Alaphilippe, Tim Wellens, Yves Lampaert, Arnaud De Lie en Jasper Philipsen 13 hellingen voor de kiezen in de SUPER 8 Classic. Daaronder enkele stevige kuitenbijters met stijgingspercentages tot 20%, en voor de eerste keer ook de SUPER 8 Flandrien Tussensprint op de Smeysberg. Meteen de gelegenheid voor sponsor Brouwerij Haacht om de Belgische wielerfanaat uit te nodigen om de Flandrien in zichzelf te ontdekken. 

“We zijn bijzonder blij dat een ware Flandrien als Philippe Gilbert zijn schouders mee onder onze ambitie zet om het grootste Flandrien Peloton van België te creëren. Als ambassadeur kan hij de enthousiaste fietsers in België aanmoedigen om de Flandrien in zichzelf te ontdekken. Een eerste samenwerking is onze ​ Strava Challenge in Vlaams-Brabant naar aanleiding van de wielerwedstrijd SUPER 8 Classic.”
Philippe Michiels, woordvoerder Brouwerij Haacht

Gilbert daagt Flandriens in spe uit

Philippe Gilbert haalde onlangs zijn bolide nog eens van stal om de Smeysberg op te knallen voor de nieuwe Strava Challenge van Brouwerij Haacht. De richttijd voor de fietsers die zich een echte Flandrien willen wagen: 1 minuut 18 seconden. Om de Strava Challenge te winnen, hoef je echter niet de snelste tijd neer te zetten op de 600 meter lange helling. 

“Iedereen die minstens 18 jaar is en met een traditionele fiets, dus zonder elektrische ondersteuning, het Strava-segment ‘COTACOL 394 Smeysberg’ minstens één keer aflegt en dat ritje logt in de app, maakt kans om zich tot winnaar te kronen. Enige voorwaarde is om voor maandagnacht 30 september via de STRAVA-app het resultaat te delen als lid van de SUPER 8 Flandrien Strava Club, waarmee we het grootste Flandrien Peloton van het land willen vormen, en het best het aantal afgelegde kilometers op de Smeysberg door ons peloton in te schatten.”
Philippe Michiels van Brouwerij Haacht

Van top tot teen in gloednieuwe outfit

De winnaar van de gloednieuwe Strava Challenge geniet niet alleen eeuwige roem. Hij of zij kan zich, net als Philippe Gilbert, volledig in het nieuw steken met een helm, bril, shirt, broek en kousen en zich nog meer dan ooit Flandrien voelen. De wieleroutfit komt uit het almaar populairder wordende SUPER 8 Flandrien wielergamma van Brouwerij Haacht dat de brouwerij onlangs heeft uitgebreid met fietsbrillen en fietshelmen. ​
Het gamma is te vinden op: https://shop.haacht.com/nl/collection/?brand=1703999&sort=popular 

***

Over Brouwerij Haacht
Brouwerij Haacht is een onafhankelijke, Belgische familiebrouwerij die een 380-tal werknemers tewerkstelt. Haar hoofdactiviteit is een totale service bieden aan meer dan 6.000 horecazaken, voor zowel de thuis- als exportmarkt. Daarnaast verdeelt Brouwerij Haacht haar dranken eveneens via partnerships in de retailmarkt. De bekendste biermerken in haar assortiment zijn SUPER 8, Ommegang, Tongerlo, Charles Quint, Mystic en Primus. Meer info: www.haacht.com en www.super8.be.

Philippe Michiels

Communications Manager, Brouwerij / Brasserie Haacht

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Comm2You

Comm2You brengt PR terug naar de essentie. Het boutique PR- en communicatiebureau, gespecialiseerd in journalistieke PR, komt tegemoet aan de vraag van bedrijven en organisaties naar een persoonlijkere aanpak en meer nieuwswaardige communicaties. Het bureau werkt bewust kleinschalig, met één-op-één aandacht voor de klant en doordacht advies op maat. Het team van doorwinterde communicatieprofessionals en ex-journalisten helpt bedrijven, organisaties en opinieleiders hun maatschappelijke verhalen op een nieuwswaardige en waarheidsgetrouwe manier te vertellen. Zowel in de media  - van krant over podcast en LinkedIn tot debatten - als voor verschillende stakeholders.
Maak kennis met de uitdagers van de Belgische PR-sector via www.comm2you.be

Neem contact op met