Online drukkerij Drukland.be noteert recordomzet van bijna 7 miljoen euro

Bijna 20 procent meer orders voor Belgische divisie van Simian op één jaar tijd

Online drukkerij Drukland.be, onderdeel van de Nederlandse groep Simian, noteert met bijna 7 miljoen euro een recordomzet in 2023. Zowel het aantal bestellingen als de omzet steeg het afgelopen jaar met zo’n 20%. De Belgische divisie van Simian genereert nu vanuit Brugge een kwart van de totale omzet van de Nederlandse drukkerijgroep.

Het afgelopen jaar leverde de Nederlandse online drukkerij Simian in totaal 180 miljoen producten af, zowel voor zakelijke als particuliere klanten. De drukkerij realiseerde daarmee in 2023 een omzet van 28 miljoen euro. Dat die omzet hoger ligt dan het jaar voordien is opmerkelijk, gezien de dalende vraag naar drukwerk in de gehele sector.

“Onze persen en printers bedrukken alles wat je maar kan bedenken, van flyers over koffiekoppen, tot ​ t-shirts en spandoeken. Ook in drukwerk voor events, verkiezingsdrukwerk en zakelijk drukwerk zijn we sterk. Dat diverse aanbod is net onze grootste troef. Sinds de toevoeging van papieren polsbandjes aan ons assortiment is de vraag naar dit product bijvoorbeeld gigantisch gestegen. Door de toegenomen personeels- en energiekosten én de dalende vraag naar drukwerk, zijn we flexibel om andere producten in ons gamma op te nemen. We hebben ons machinepark waar nodig de voorbije jaren ook aangepast aan lagere oplages. Door die creativiteit is onze omzet in 2023 toch toegenomen”, aldus Wouter Haan, CEO van Simian.
Wouter Haan, CEO Drukland.be
Wouter Haan, CEO Drukland.be

Record voor Belgische divisie Drukland.be

Vooral de Belgische divisie van Simian deed het afgelopen jaar met een omzet van bijna 7 miljoen euro bijzonder goed. Dankzij de meer dan 65.000 bestellingen - een stijging van net geen 20 procent in vergelijking met 2022 - noteerde Drukland.be een omzetgroei van zo’n 22 procent. 

De drukkerijgigant is aan een snelle opmars bezig in ons land. In 2021 opende Drukland.be pas zijn eerste fysieke winkel in België - de Drukland Store in Brugge - en in 2023 lanceerde het ook zijn Franstalig platform fr.drukland.be voor de Waalse markt. CEO Wouter Haan verwacht dat Drukland.be zijn positie in de Belgische markt volgend jaar nog kan versterken.

“In België voelen we de markt heel goed aan. De Belgen zien het gemak van online bestellen in. Bovendien zijn er de verkiezingen, waardoor een verdere ‘double digit’ groei voor Drukland.be dit jaar zeer realistisch is. Daarnaast ligt er voor ons nog veel potentieel in Frankrijk, waar we afgelopen jaar zijn gestart, en in 2024 belangrijke stappen willen zetten”, aldus Haan.
Wouter Haan, CEO Drukland.be
Wouter Haan, CEO Drukland.be

***

Over Drukland.be
Drukland.be is onderdeel van het Groningse bedrijf Simian, dat met Reclameland en Flyerzone nog twee merken in portefeuille heeft. Het is de snelst groeiende online drukkerij in de Lage Landen. De drukkerij is in 2008 opgericht door de Groningse ondernemer Wouter Haan en behoort tot de top twee in de markt. Drukland.be onderscheidt zich door alle drukwerk in eigen huis te produceren. De online drukkerij heeft meer dan 150 werknemers. Per jaar drukt de onderneming voor meer dan 500.000 klanten meer dan 50 miljoen flyers voor zowel bedrijven als particulieren. Van de persen die een oppervlakte van 35.000 m² bezetten – meer dan 5 voetbalvelden groot – rollen naast flyers onder andere ook briefpapier, stickers, visitekaartjes, enveloppen, banners en spandoeken.
Meer info op:
www.drukland.be

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Comm2You

Comm2You brengt PR terug naar de essentie. Het boutique PR- en communicatiebureau, gespecialiseerd in journalistieke PR, komt tegemoet aan de vraag van bedrijven en organisaties naar een persoonlijkere aanpak en meer nieuwswaardige communicaties. Het bureau werkt bewust kleinschalig, met één-op-één aandacht voor de klant en doordacht advies op maat. Het team van doorwinterde communicatieprofessionals en ex-journalisten helpt bedrijven, organisaties en opinieleiders hun maatschappelijke verhalen op een nieuwswaardige en waarheidsgetrouwe manier te vertellen. Zowel in de media  - van krant over podcast en LinkedIn tot debatten - als voor verschillende stakeholders.
Maak kennis met de uitdagers van de Belgische PR-sector via www.comm2you.be

Neem contact op met