JEZ!-campagne levert wereldjongeren recordbedrag van 32.800 euro op

Vlaamse en Brusselse jongeren krijgen stevig duwtje in de rug voor de Wereldjongerendagen 2023

Honderden jongeren van Jongerenpastoraal Vlaanderen (IJD), de jeugdwerking van de katholieke kerk, zamelden de voorbije weken een recordbedrag in van 32.800 euro, in het kader van de JEZ!-campagne. Met dat bedrag wil IJD de Vlaamse en Brusselse jongeren die deze zomer naar de Wereldjongerendagen in Lissabon trekken een extra duwtje in de rug te geven. JEZ! is de nieuwe campagne van DPG Media en Belfius Bank om geld in te zamelen voor zo’n 200 projecten die zich inzetten voor jongeren.

De IJD-jongeren organiseerden pannenkoekenbak, spaghettiavonden, quizen en verkochten intussen 5.000 kaarsen. Volgende maand volgen nog een loopwedstrijd en de opvoering van een toneelstuk. Ook onze stakeholders steunden massaal dankzij de oproep via onze nieuwsbrief. De ingezamelde 32.800 euro zal dus nog aandikken en is meteen ook de hoogste som die tijdens deze JEZ!-campagne is opgehaald. En JEZ! belooft het bedrag bovendien te verdubbelen. Dat is extra goed nieuws voor IJD, dat de centen zal gebruiken om zo veel mogelijk jongeren de kans te bieden om deze zomer naar de Wereldjongerendagen in Lissabon te gaan.

“We zijn blij dat IJD via de JEZ!-campagne de jongeren extra kan steunen. Dat we het grootste ingezamelde bedrag ophaalden, was geen doel op zich, maar het maakt ons wel ongelooflijk fier op het team van honderden jongeren dat zich de voorbije weken helemaal heeft gesmeten. We willen zo veel mogelijk jongeren steunen die op zoek zijn naar zingeving én hun zoektocht in een veilige omgeving met andere jongeren willen beleven. De Wereldjongerendagen zijn daar een geweldige kans voor en dat willen we alle jongeren gunnen.”
IJD- directeur Sofi Van Ussel

De Wereldjongerendagen zijn een driejaarlijks evenement. Op uitnodiging van de paus komen telkens ruim een miljoen jongeren van 16 tot 30 jaar samen om hun geloof en engagement in de samenleving te vieren. De Wereldjongerendagen zijn een plek waar zingeving, broederlijkheid en naastenliefde over landsgrenzen heen tastbaar worden. Voor deze 17e editie van de Wereldjongerendagen roept de paus overigens álle jongeren ter wereld op om van 1 tot 6 augustus bij elkaar te komen in Lissabon, ongeacht hun geloofsovertuiging.

“Als grootste jeugdfestival ter wereld zijn de Wereldjongerendagen een unieke ervaring waar jongeren uit verschillende geloofsgemeenschappen zich met elkaar weten te verbinden.
Directeur Sofi Van Ussel

Wie interesse heeft om samen met IJD naar de Wereldjongerendagen te gaan, vindt hier meer informatie: https://www.kerknet.be/wereldjongerendagen-2023-lissabon/informatie/wjd-schrijf-je-nu-officieel?microsite=17299

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Comm2You

Comm2You brengt PR terug naar de essentie. Het boutique PR- en communicatiebureau, gespecialiseerd in journalistieke PR, komt tegemoet aan de vraag van bedrijven en organisaties naar een persoonlijkere aanpak en meer nieuwswaardige communicaties. Het bureau werkt bewust kleinschalig, met één-op-één aandacht voor de klant en doordacht advies op maat. Het team van doorwinterde communicatieprofessionals en ex-journalisten helpt bedrijven, organisaties en opinieleiders hun maatschappelijke verhalen op een nieuwswaardige en waarheidsgetrouwe manier te vertellen. Zowel in de media  - van krant over podcast en LinkedIn tot debatten - als voor verschillende stakeholders.
Maak kennis met de uitdagers van de Belgische PR-sector via www.comm2you.be

Neem contact op met