Grote Hanenzoektocht van IJD brengt honderden jongeren op de been

Vijf winnaars krijgen 100 euro korting op ticket naar Wereldjongerendagen in Lissabon

De Grote Hanenzoektocht van Jongerenpastoraal Vlaanderen (IJD), een van de erkende jeugdbewegingen van het land, heeft zondagmiddag honderden speurneuzen op de been gebracht. IJD had vijf Hanen verspreid over heel Vlaanderen: één in elke Vlaamse provincie, een verwijzing naar Portugal waar de Wereldjongerendagen binnen 100 dagen plaatsvinden. Dankzij tips die de jongerenbeweging druppelsgewijs op haar sociale media postte, konden de hanen gevonden worden. “Met de grote zoektocht zetten we nu echt de laatste rechte lijn in naar de Wereldjongerendagen binnen 100 dagen in het Portugese Lissabon. Vijf gelukkigen troffen de hanen als eersten aan en wonnen zo 100 euro korting op een ticket naar de Wereldjongerendagen”, aldus Sofi Van Ussel, directeur van IJD. “Maar bovenal zijn we blij dat honderden jongeren samen met vrienden en familie een leuke namiddag hebben beleefd.”

Vijf medewerkers van de jongerenbeweging hadden zich zondagnamiddag in een kleurrijk hanenpak gehesen en zich verstopt aan de Sint-Donatuspart (Stadspark) in Leuven, de Universiteitslaan in Hasselt (vlakbij Kinepolis), het Recreatiepark Kouterslag in Melle, de Stadsschouwburg in Antwerpen en het Gebedspark Rosarium in Dadizele. Vanaf 10 uur kon jong en oud de sociale media van de provinciale afdelingen van IJD in de gaten houden en er tips krijgen over de precieze locatie van de hanen én een geheim voorwerp dat je moest meenemen. Wie als eerste in zijn provincie de haan vond en het geheime voorwerp bij zich had, viel in de prijzen. 

Enkele honderden jongeren namen mee aan de zoektocht. Superspeurneuzen Kenzy Alderweireld (24 uit Schoten), Kelly Abts (22 uit Boutersem), Sofie (19), Lore (22) en Katlijn (23) Vandebroek uit Hasselt, Paulien (16) en Martijn (19) Van Hove uit Kuurne en Paulien De Bolle (21 uit Moorsel) troffen de hanen in hun provincie als eersten aan en wonnen uiteindelijk de zoektocht. 

“We wensen de winnaars alvast een dikke proficiat en hopen hen opnieuw te zien in augustus, wanneer we met z’n allen naar de Wereldjongerendagen vertrekken in Portugal”, zegt IJD-directeur Sofi Van Ussel. “De Wereldjongerendagen is het grootste jeugdfestival ter wereld en gaat om de drie jaar door, telkens in een andere stad. Zes dagen lang komen tienduizenden jongeren tussen de 16 en 35 jaar samen. Ze zijn een plek waar zingeving, broederlijkheid en naastenliefde over landsgrenzen heen tastbaar worden.”

De Wereldjongerendagen beloven alvast een bijzondere editie te worden. De paus roept voor het eerst álle jongeren ter wereld op om van 1 tot 6 augustus bij elkaar te komen, ongeacht hun geloofsovertuiging. Het belooft een unieke ervaring te worden waarbij jongeren uit verschillende geloofsgemeenschappen zich met elkaar weten te verbinden.

Wie ook interesse heeft om samen met IJD naar de Wereldjongerendagen te gaan, vindt hier meer informatie: https://www.kerknet.be/wereldjongerendagen-2023-lissabon/informatie/wjd-schrijf-je-nu-officieel?microsite=17299 ​ Inschrijven kan nog tot en met 31 mei.

Sofi Van Ussel

Directeur, Kamino

Bert Bouserie

Partner - Senior PR Consultant, Comm2You

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Comm2You

Comm2You brengt PR terug naar de essentie. Het boutique PR- en communicatiebureau, gespecialiseerd in journalistieke PR, komt tegemoet aan de vraag van bedrijven en organisaties naar een persoonlijkere aanpak en meer nieuwswaardige communicaties. Het bureau werkt bewust kleinschalig, met één-op-één aandacht voor de klant en doordacht advies op maat. Het team van doorwinterde communicatieprofessionals en ex-journalisten helpt bedrijven, organisaties en opinieleiders hun maatschappelijke verhalen op een nieuwswaardige en waarheidsgetrouwe manier te vertellen. Zowel in de media  - van krant over podcast en LinkedIn tot debatten - als voor verschillende stakeholders.
Maak kennis met de uitdagers van de Belgische PR-sector via www.comm2you.be

Neem contact op met