EnergyVision lanceert nieuw vast energiecontract van 3 jaar, gekozen door klanten
Het groene energiebedrijf EnergyVision lanceert zijn derde energiecontract op de markt. Na een vast-variabel tarief met langdurige zekerheid en een tarief met langdurige hoge terugleververgoeding, lanceert het vanaf 4 november een contract van 3 jaar voor een vast bedrag van 13,57 eurocent per kilowattuur. Opvallend: het beursgenoteerde energiebedrijf liet zijn klanten de voorbije weken zelf beslissen welk energiecontract ze het liefst zouden willen. EnergyVision ging met de uitkomst aan de slag, kocht speciaal daarvoor vijf windturbines en lanceert nu het langste en goedkoopste vast tarief in het land.
4 november 2025

Klanten zelf laten bepalen welk energiecontract ze willen: met die insteek contacteerde EnergyVision de voorbije weken meer dan tachtigduizend klanten. Op basis van die bevraging werkte de energieleverancier een nieuw contract uit: vanaf 4 november kunnen klanten kiezen voor een driejarig, vast energiecontract met een tarief van 13,57 eurocent per kWh. Volgens de prijsvergelijker van de Vlaamse Nutsregulator is het meteen het goedkoopste en langste van alle vaste tariefformules.
“Uit onze bevraging bleek dat consumenten vooral een product willen met langdurige zekerheid, en vooral niet een tarief dat ze bij een andere leverancier kunnen vinden, zoals contracten voor één jaar. Die stabiliteit bieden we nu, net zoals we dat voor zonnepaneleneigenaars ook al deden door een vaste terugleververgoeding van 4 eurocent per kWh te garanderen, zelfs als de stroomprijs negatief is.”
Maarten Michielssens, CEO van EnergyVision
Een bewuste keuze voor eenvoud
De energiemarkt is de voorbije jaren sterk geëvolueerd. EnergyVision zette in het voorjaar van 2024 een nieuw, disruptief energiecontract in de markt. Zo disruptief dat de Vlaamse Nutsregulator de filter “speciaal aanbod” moest uitvinden. Meerdere energieleveranciers volgden het voorbeeld van EnergyVision en kwamen ook met innovatieve formules af.
Het legde geen windeieren: het bedrijf groeide met het innovatieve product ‘Goedkope Stroom’ in één jaar tijd van enkele honderden naar 130.000 aansluitingspunten, maar tegelijk botste het de voorbije maanden op de grenzen van het bestaande kader van de regulator.
“We hebben die boodschap van de regulator van enkele weken terug goed begrepen,” zegt Michielssens. “We zetten keihard in op de energietransitie en innovatie, maar de regulator krijgt dat in zijn systemen niet altijd verwerkt. We nemen als leverancier onze verantwoordelijkheid op. We hebben de markt in beweging gebracht dankzij innovatie, maar vandaag maken we de omgekeerde beweging. Terwijl anderen nieuwe, ingewikkelde formules bedenken, maken wij het net eenvoudiger, met producten die mensen kennen, begrijpen en vertrouwen. En zo gaan we opnieuw tegen de stroom in. Wij kiezen resoluut voor eenvoud, transparantie, voorspelbaarheid en maximale zekerheid. Om die prijszekerheid voor klanten te kunnen garanderen gedurende drie jaar, reserveren we vijf windturbines die we recent aankochten specifiek voor dit aanbod.”
Maarten Michielssens, CEO van EnergyVision
Over EnergyVision
EnergyVision is een snelgroeiend, geïntegreerd energie- en mobiliteitsbedrijf, opgericht in 2014 en actief in België, China en Marokko. Het bedrijf maakt de energietransitie toegankelijker en sneller door zonne-energie, windenergie en laadinfrastructuur aan te bieden waarvoor klanten en bedrijven geen investering hoeven te doen. Tegelijk fungeert EnergyVision als energieleverancier en koppelt het de productie van eigen zonnepanelen aan het verbruik van haar klanten. Klanten profiteren van een verlaagde energiefactuur, terwijl de resterende opgewekte stroom door EnergyVision aan andere energieklanten en eigen laadpunten wordt geleverd. Op die manier wordt duurzame energie breed beschikbaar en blijft het elektriciteitsnet stabiel en betrouwbaar. Door deze geïntegreerde aanpak, gecombineerd met een slim, flexibel en datagedreven beheer van de eigen installaties en het netwerk, realiseert EnergyVision stabiele groei, technologische innovatie en een positieve impact op het klimaat, altijd met de klant en de energietransitie als uitgangspunt.
