Colruyt en Carrefour verdelen alcoholvrij bier Brouwerij Haacht

Paradepaardje Flandrien krijgt extra boost door samenwerking met ambassadeur Philippe Gilbert

Brouwerij Haacht schakelt een versnelling hoger met haar alcoholvrije bieren. Vier maanden na de lancering van de nieuwe SUPER 8 Flandrien 0.0, is het nieuwe bier niet alleen te verkrijgen in de horeca, het ligt voortaan ook in de rekken van alle drankenhandelaars én bij de grote supermarktketens Colruyt en Carrefour. “De voorbije maanden is gebleken dat ons alcoholvrije SUPER 8-bier goed in de smaak valt. Op deze manier willen we de steeds grotere groep flexi-drinkers nog beter bedienen”, klinkt het bij de brouwerij. “We bevestigen onze sterke positie in de wielerwereld en maken bovendien een mooie aanloop naar onze activiteiten van dit najaar rond ons paradepaardje Flandrien in het veldrijden én baanwielrennen.”

Amper vier maanden na de lancering van haar allereerste alcoholvrije SUPER 8-bieren in de horeca, zet Brouwerij Haacht een belangrijke nieuwe stap in het NA-verhaal. Drankenhandelaars omarmden het aanbod al de voorbije weken. Nu volgen ook de grote supermarktketens. Zo zullen bij Colruyt en Carrefour voortaan SUPER 8 Flandrien 0.0 over de toonbank gaan. 

“De supermarkten blijven inspelen op de groeiende populariteit van non-alcoholische bieren in de winkelkar van de Belgen. De keuze om ons aanbod uit te breiden met kwaliteitsvolle bieren zonder alcohol én zonder smaakverlies blijkt een goede zet. Onze alcoholvrije bieren helpen ons om de brouwerij extra op de kaart te zetten bij de bierliefhebbers in ons land.” ​
Philippe Michiels, woordvoerder van Brouwerij Haacht
"Bij Colruyt Laagste Prijzen hebben we een ruim assortiment van meer dan 300 bieren. Meer dan 90% daarvan zijn Belgisch. De alcoholvrije bieren winnen enorm aan populariteit. Het voorbije jaar steeg onze verkoop van alcoholvrije bieren met meer dan 20%. Bij Colruyt liggen er vandaag al 32 alcoholvrije bieren in de winkels. We zijn trots dat we daar het Belgische alcoholvrije bier SUPER 8 Flandrien 0.0 aan kunnen toevoegen. Uit ervaring weten we dat onze klanten het appreciëren wanneer we ze kennis laten maken met nieuwe smaken en we verwachten dat SUPER 8 Flandrien 0.0 in de smaak zal vallen."
Dieter De Brackeleer, aankoper bier bij Colruyt Laagste Prijzen 

Activiteiten rond SUPER 8 Flandrien tijdens veldritseizoen en Gentse Zesdaagse 

Brouwerij Haacht zet zichzelf dit najaar verder in de kijker met haar paradepaardje SUPER 8 Flandrien, het bier van de koers. Het bier krijgt de komende maanden een eigen roadshow tijdens de veldritwedstrijden in ons land en de wielerzesdaagse van Gent. Centraal in die campagne staat wielerlegende en rasechte Flandrien Philippe Gilbert. 

“We zullen deze herfst en winter bij diverse cyclocross-wedstrijden aanwezig zijn. Denk aan de iconische Koppenbergcross op 1 november. Maar het hoogtepunt van onze activaties dit jaar is de Gentse Zesdaagse, waarvoor we een spannende wielerchallenge hebben uitgewerkt. Zo zetten we onze Flandrien bij de wielerliefhebber op de kaart.”
Philippe Michiels van Brouwerij Haacht

Alcoholmisbruik schaadt de gezondheid

Over Brouwerij Haacht
Brouwerij Haacht is een onafhankelijke, Belgische familiebrouwerij die een 380-tal werknemers tewerkstelt. Haar hoofdactiviteit is een totale service bieden aan meer dan 6.000 horecazaken, voor zowel de thuis- als exportmarkt. Daarnaast verdeelt Brouwerij Haacht haar dranken eveneens via partnerships in de retailmarkt. De bekendste biermerken in haar assortiment zijn SUPER 8, Ommegang, Tongerlo, Charles Quint, Mystic en Primus. Meer info: www.haacht.com en www.super8.be.

Philippe Michiels

Communications Manager, Brouwerij / Brasserie Haacht

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Comm2You

Comm2You brengt PR terug naar de essentie. Het boutique PR- en communicatiebureau, gespecialiseerd in journalistieke PR, komt tegemoet aan de vraag van bedrijven en organisaties naar een persoonlijkere aanpak en meer nieuwswaardige communicaties. Het bureau werkt bewust kleinschalig, met één-op-één aandacht voor de klant en doordacht advies op maat. Het team van doorwinterde communicatieprofessionals en ex-journalisten helpt bedrijven, organisaties en opinieleiders hun maatschappelijke verhalen op een nieuwswaardige en waarheidsgetrouwe manier te vertellen. Zowel in de media  - van krant over podcast en LinkedIn tot debatten - als voor verschillende stakeholders.
Maak kennis met de uitdagers van de Belgische PR-sector via www.comm2you.be

Neem contact op met