Freestylevoetballer Younes El Jackson, topsporter Félix Denayer en influencer Miek Bams sportiefste mediapersoonlijkheden 2024

Sparkx brengt met ludieke sportcompetitie belang van goede doelen onder de aandacht van 25 miljoen jongeren en laat hen boksen tegen eenzaamheid

Sparkx, het grootste sportpretpark van Europa, vormde op donderdagavond 28 november het decor van een sportieve uitdaging waar BV’s, influencers en topsporters het opnamen tegen elkaar. Younes El Jackson, topsporter Félix Denayer en influencer Miek Bams behaalden aan het einde van de avond de hoogste scores in een originele zeskamp met klimmen, boksen, voetbal, parcours, core stability en Formule 1, en kroonden zich tot sportiefste mediapersoonlijkheden van 2024. Zij mogen een schenking doen aan een goed doel naar keuze. Met de avond heeft Sparkx meteen het startschot gegeven om minder bekend Vlaanderen drie weken lang te laten boksen tegen eenzaamheid en zo geld in te zamelen voor de Warmste Week. 

Ex-Miss Belgian Beauty en presentatrice Cynthia Reekmans, YouTubers Céline en Michiel of internetfenomenen Mrkrul en The Window Master. Het waren slechts enkele van de BV’s en influencers die het op donderdagavond 28 november in Hasselt opnamen tegen topsporters als Felix Denayer, Seppe Smits, Ward Lemmelijn of Marc Herremans.

25 miljoen volgers

Met in totaal meer dan 15 streden ze om de titel van sportiefste mediapersoonlijkheid van 2024. Maar nog belangrijker: wie won, kon 1.500 euro aan een goed doel naar keuze schenken. Sparkx zelf steunt voor eenzelfde bedrag het Fonds Zeldzame Ziekten van de KU Leuven.

​“We zijn trots dat de BV’s, influencers en topsporters puur vrijwillig en dus voor het goede doel deelnamen aan onze zeskamp. De deelnemende influencers bereiken samen meer dan 25 miljoen volgers. Zij zijn de nieuwe sterren van de jeugd en helpen zo ook onder die generatie het belang van sporten voor het mentaal en fysiek welzijn onder de aandacht te brengen. Daarnaast dagen ze hen meteen uit om zelf te sporten voor het goede doel.”
Mathieu Renier, CEO van Sparkx

Boksen tegen eenzaamheid voor Warmste Week

Nu de zeskamp onder de BV’s en topsporters achter de rug is, is het aan minder bekend Vlaanderen om hun beste beentje voor te zetten bij Sparkx. Van maandag 9 december tot vrijdag 20 december kunnen ze zelf in actie komen tegen eenzaamheid. Twee weken lang kunnen ze al boksend geld inzamelen voor een goed doel in het kader van de Warmste Week. Per zombie die bezoekers neerslaan in een uitdagend boksspel maakt Sparkx 0,50 euro over aan de Warmste Week. 

“De Warmste Week draait dit jaar rond eenzaamheid. Bij Sparkx willen we dat mensen zich goed in hun vel voelen. Welzijn is de rode draad die door ons sportpretpark loopt. We proberen mensen niet alleen te laten bewegen, maar inspireren bezoekers ook rond mentale gezondheid. Via dit soort sportieve initiatieven hopen we mensen nog meer te kunnen verbinden met elkaar.” ​ ​
Mathieu Renier, CEO van Sparkx

De deelnemer die zich tot bokskampioen kroont, mag de cheque samen met het team van Sparkx persoonlijk overhandigen aan De Warmste Week op ‘t Zand in Brugge tussen 18 en 24 december. ​

Top-12 Sportiefste Mediapersoonlijkheid 2024

  1. Younes El Jackson
  2. Félix Denayer
  3. Miek Bams
  4. Patrik Hrosovsky
  5. Céline Dept
  6. Michiel Callebaut
  7. Bére Jans
  8. Omar Freestyle
  9. Mr Krul
  10. Ward Lemmelijn
  11. Cynthia Reekmans
  12. Abel El Jackson

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Comm2You

Comm2You brengt PR terug naar de essentie. Het boutique PR- en communicatiebureau, gespecialiseerd in journalistieke PR, komt tegemoet aan de vraag van bedrijven en organisaties naar een persoonlijkere aanpak en meer nieuwswaardige communicaties. Het bureau werkt bewust kleinschalig, met één-op-één aandacht voor de klant en doordacht advies op maat. Het team van doorwinterde communicatieprofessionals en ex-journalisten helpt bedrijven, organisaties en opinieleiders hun maatschappelijke verhalen op een nieuwswaardige en waarheidsgetrouwe manier te vertellen. Zowel in de media  - van krant over podcast en LinkedIn tot debatten - als voor verschillende stakeholders.
Maak kennis met de uitdagers van de Belgische PR-sector via www.comm2you.be

Neem contact op met