Blue Monday: honderden pendelaars gaan huppelend naar het werk met interactief hinkelspel in station Brussel-Zuid

Ludiek initiatief van Basic-Fit moedigt aan om dagelijks meer te bewegen, ook tijdens donkere winterdagen

Het station van Brussel-Zuid was vanochtend het decor van een interactief hinkelspel dat pendelaars en passanten aanmoedigde om meer te bewegen op deze Blue Monday, op een laagdrempelige manier. Het gaat om een initiatief van Basic-Fit dat de positieve impact van sport op ons mentaal welzijn in de verf wil zetten, zeker tijdens deze donkere, soms deprimerende winterdagen.

De maandenlange sombere periode en de opeenvolgende miezerige maanden hebben bij velen ingewerkt op het gemoed. Met een ludieke actie, niet toevallig vandaag op ‘Blue Monday’, de “deprimerendste” dag van het jaar, wil Basic-Fit het humeur opkrikken door iedereen aan te sporen om meer te bewegen. Het station van Brussel-Zuid, het drukst bezochte van het land, kreeg daarom vandaag van 7u00 tot 12u00 een interactief hinkelspel. Pendelaars werden aangemoedigd om de hinkelbaan af te werken voor een mentale boost op weg naar het werk.

“Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat bewegen een positieve impact heeft op ons mentaal welzijn. Maar in de winter gaan velen minder vaak sporten, waardoor ze zich nog een stuk somberder voelen. Uit een recente bevraging blijkt bovendien dat 9 op de 10 Belgen sporten om zich mentaal beter te voelen. Met het grootste hinkelspel van het land willen we illustreren dat bewegen en fitness om veel meer draait dan bench pressing en gewichten heffen.”
Kevin Ayeni, Marketing Manager van Basic-Fit

Gratis online workshop voor mentale opkikker

Naast het grote hinkelspel stelt de fitnessketen in het kader van Blue Monday ook een gratis online gratis work-out ter beschikking om beginners en geoefende sporters thuis of op reis calorieën te laten verbranden. Fitness wordt zo toegankelijk voor iedereen en geeft de winterblues geen kans.

Het ludieke initiatief van de fitnessketen maakt deel uit van haar actie ‘Boost Your Mood’. In het kader van die campagne deelt Basic-Fit via zijn app extra info om beter te slapen, positief in het leven te staan en tips om dagelijks te bewegen.

***

Over Basic-Fit ​
Basic-Fit is met meer dan 1.500 clubs de grootste fitnessketen in Europa. Basic-Fit is actief in zes landen en heeft meer dan 230 clubs in België. In totaal telt de fitnessketen 4,05 miljoen leden in Europa. Basic-Fit werkt met een eenvoudig lidmaatschapsmodel en biedt een hoogwaardige fitnesservaring met een goede prijs-kwaliteitsverhouding (een Comfort jaarlidmaatschap kost 24,99€ per 4 weken) die aantrekkelijk is voor de fitnessbehoeften van alle mensen die om hun persoonlijke gezondheid en conditie geven.
www.basic-fit.be

Kevin Ayeni

Marketing Manager, Basic-Fit

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Comm2You

Comm2You brengt PR terug naar de essentie. Het boutique PR- en communicatiebureau, gespecialiseerd in journalistieke PR, komt tegemoet aan de vraag van bedrijven en organisaties naar een persoonlijkere aanpak en meer nieuwswaardige communicaties. Het bureau werkt bewust kleinschalig, met één-op-één aandacht voor de klant en doordacht advies op maat. Het team van doorwinterde communicatieprofessionals en ex-journalisten helpt bedrijven, organisaties en opinieleiders hun maatschappelijke verhalen op een nieuwswaardige en waarheidsgetrouwe manier te vertellen. Zowel in de media  - van krant over podcast en LinkedIn tot debatten - als voor verschillende stakeholders.
Maak kennis met de uitdagers van de Belgische PR-sector via www.comm2you.be

Neem contact op met